Pengikut

Sabtu, 1 Mei 2010

Kisah ASP Mong Khon

Pembaca...Masih ingat coretan saya bertajuk "Last Flight Out Of Teluk Rubiah"? Saya menceritakan pengalaman mengikuti rombangan ahli Kelab Kedah DiRaja ke Lumut untuk perlawanan golf antara kelab dengan Teluk Rubiah Beach & Golf Resort. Rakan sebilik saya semasa menginap di 'Orchard Inn' ialah mantan ASP Mong Khon, seorang pegawai 'Cawangan Khas' PDRM.  Beliau memberitahu bahawa beliau telah menulis sebuah buku tentang pengalaman semasa bertugas di 'Regional Border Committee Office (RBCO)', Songkla, Thailand, selama 13 tahun .

30 April 2010...Saya telah pergi ke rumah beliau untuk membeli bukunya...jualan pertama buku tersebut.



Mong  Khon menceritakan bagaimana beliau menembak mati seorang pengganas komunis dan insiden beliau diculik oleh anggota PULO (Peoples United Liberation Organisation) pada 8 Februari 1976.

Buku ini sumber inspirasi untuk saya membukukan apa yang 'tercerita' dalam blog saya, InsyaAllah.

5 ulasan:

Kamal Sanusi berkata...

Salam Tuan

Is there any ways you could assist me in buying the said book?

Seem very interesting to read.

Thanks.

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Kamal,

Sila berhubung dengan beliau di 04-7313924.

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan Nor Ibrahim,
Allow me to correct a mistake above Sir, if I may, PULO is not People's United Liberation Organisation, it is in fact Patanni United Liberation Organisation. Thank you Sir, wassalam.
Regards,
Kapt (B) Ridzuan Ab Salam.
ridzlam@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan,
Insyaallah saya akan membeli buku-buku yang dipaparkan di dalam blog Tuan. Will be in touch with you later .Wassalam.

Regards,
ridzlam@yahoo.com

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

W'salam Saudara ridzlam,

Terima kasih.