Pengikut

Ahad, 10 Oktober 2010

Berkibar Dengan Megahnya

Setelah melihat gambar-gambar 'ori' di sini, saya telah meminta kebenaran dari tuan empunya blog untuk saya 'copy & paste' gambar-gambar yang relevan untuk coretan saya. Ini jawapannya...

"Uncle Lee said...Hello Mej (B) Nor Ibrahim, selamat datang, and please....just 'Lee' will do, no need the 'uncle', ha ha...Please go ahead, no problemos with me....but not my pic, *wink*, ha ha.Really nice of you to come by, as well honour me with your visit. 
Terima kaseh.
Please drop by, anytime, you keep well, have a pleasant weekend. Best regards, Lee."

Sebelum Jalur Gemilang boleh berkibar dengan megahnya, negara terpaksa melalului liku-liku perjalanan yang pahit hanya kerana untuk membendung impian seorang insan. Banyak nyawa yang terkorban, cacat anggota, harta benda musnah dan bajet yang sepatutnya disalurkan untuk pembangunan negara terpaksa digunakan bagi menyekat cita-cita beliau dan pengikutnya. Dan...sehingga kini, beliau TETAP dengan pegangan ideologi komunismenya!!

Chin Peng - Leader of The Malayan Communist Party.

Malayan communist soldiers. Actual pic. Taken from old military postings.

Actual picture of a communist camp in deep jungle

Communist attack from ambush point. (Actual pic)
Lee...Terima kasih.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

...murderers in my books. period !

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Dear Anonymous,

Same-same.

Mej Baharudin Noryat (Bersara) berkata...

Salam tuan saya amat bersetuju dengan apa yang tuan katakan mereka masih lagi berpegang pada ideologi lama walaupun pada dasarnya kewujudan mereka telah dinafikan. Apa yang saya katakan ini berdasar kepada fakta buku yang ditulis oleh bekas-bekas pemimpin atasan mereka melalui buku-buku yang saya baca, InsyaAllah saya akan siarkan dalam laman blog saya, nantikan.... tk

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Baharudin,

Terima kasih.

basri bin omar berkata...

Salam Tuan!
Pernah bersua dan sembang dgn Chin Peng d Kg Aman 3,dkt Yaha,Yala selatan Thai semasa jadi Pemerhati kerajaan Malaysia ekoran Perjanjian Damai Dis 89...ini Kg Rashid Maidin..tugasan tgk PKM letupkan bahan letupan dan senjata mereka....Bersembang guna B Ing dia jawab dgn loghat Patanni...malu juga di buatnya...makan nasi ayam bersama beliau...satu pengalaman!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.