Pengikut

Jumaat, 14 Mei 2010

Tragedi 26 April 1976...Klip Video

Saya tidak sempat menonton program "Hari Ini Dalam Sejarah"  pada 26 April 2010 di RTM1 berkaitan 'Tragedi 26 April 1976' kerana waktu penyiarannya tidak seperti yang dimaklumkan. Namum demikian,  ANM telah sudi menghantar klip video siaran tersebut.




Kepada ANM amnya, Puan Sulasteri Abdul Hamid dan En Abdul Rahman Johari, khususnya ...Terima kasih.

12 ulasan:

adioz88 berkata...

Saya terlepas slot di RTM.
Terima Kasih atas kesudian berkongsi video.

(SHAFIK )

Tanpa Nama berkata...

Saya terlepas slot di RTM.
Terima Kasih atas kesudian berkongsi video.

(shafik)

Alpha Tango Six Niner berkata...

Tuan,

Terima kasih kerana berkongsi klip video yang disiarkan di slot Hari Ini Dalam Sejarah.

Mungkin ramai generasi-generasi muda seperti saya ini yang tidak tahu mengenai tragedi ini yang telah mengorbankan wira-wira angkasa kita.

Kamal Sanusi berkata...

Salam Tuan

Walaupun hanya klip yang pendek namun sekurang-kurangnya peristiwa berkenaan masih diingati utk disiarkan meskipun dipaksa untuk diingati oleh pihak tertentu.

Syabas Tuan di atas segala usaha yang telah tuan lakukan hingga tersiarnya lipatan sejarah berkenaan.

Sesungguhnya jasa mereka memang sukar untuk kita lupakan sekiranya ingin membentuk generasi muda yang lebih berdaya maju.

Abah berkata...

Tuan,
Tahniah dan syabas kepada YBhg Tuan serta kerjasama Pihak RTM dan Arkib Negara menyediakan slot khas tragedi tersebut di didalam rancangan terbitan RTM iaitu 'Hari ini dalam Sejarah'.

Cuma komen saya didalam slot itu menunjukkan banyak terdapat 'scene-scene' yang dilakukan oleh pihak Tentera British dan sekutunya bukannya dikalangan Tentera kita (ATM). Rasa saya perkara seperti ini harus diperbetulkan oleh pihak berkenaan bagi menaikkan morale dikalangan ATM bukan nya Tentera British dsbnya. Tambahan pulak peristiwa tersebut berlaku setelah tamatnya pendudukan Tentera British di Negara kita dan kita tidak lagi bergantung dengan kemampuan Tentera British ketika kejadian itu berlaku.

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Semua,

Terima kasih. Saya sungguh bersyukur kerana selepas 34 tahun 'ditapakan', akhirnya tragedi yang menyayat hati ini diketahui oleh sebahagian besar rakyat negara tercinta ini.

Untuk waris-waris mereka, pengorbanan anak/suami/bapa anda tidak sia-sia.

basri bin omar berkata...

Salam Tuan!

Terima kasih pada RTM dan Arkib Negara serta juga Tuan atas paparan tu...walaupun pendek dan ringkas amat bermakna...SATU PERINGATAN ATAS PERNGORBANAN...!

Macam kata Tuan ..waktu2 Maghrib gini xdapat tahan Sayu dan Sedih tengok gambar kawan2 yang pergi dulu tu...Moga2 Allah mencucuri Rahmat dan Keberkatan keatas Roh2 mereka AMIN! Buat keluarga..Mohon terus tabah hadapi segala dugaan gini.....!

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Basri,

Terima kasih. Ini sahaja yang mampu saya lakukan agar kisah pengorbanan wira-wira tersebut tamat tempuh pertapaan mereka.

Harimau Satu berkata...

Tuan,
Thank you for your noble effort. You did what we thought we could do all this years but not able to do it. You create happenings!
May God bless those fallen souls.
alfatihah to all my friends who perish on that fateful day ...

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Dear Harimau Satu,

Thank you. The children/grandchildren must be proud that their fathers/grandfathers sacrificed their lives for the nation.

boombastic berkata...

Salam Tuan,

Kindly text ur mobile no cuz i need to have a few words before submitting my paper to MINDEF for our special tv documentary.

URGENT!!

Wassalam,
Mohamad Azli (Ex-Afats)
Executive Producer
NR Network Sdn Bhd
0196007646
0129733657
0166853385

abu muaz berkata...

terima kasih tuan kerana mengingatkan kisah ini untuk generasi muda.