Pengikut

Rabu, 1 Ogos 2012

MHI

Minggu lepas, saya terima panggilan daripada seorang staf JHEV, Kuala Lumpur. Beliau memaklumkan bahawa KP JHEV menamakan saya untuk ditemurah oleh TV3 sempena HUT Hari Pahlawan. Teringat juga Pak Jeneral ini pada saya! Tiada masalah...Bukan selalu nak dapat masuk TV, tambah veteran mejar pencen ni....He...He....He.

Jadi, 29 Jul, Ahad...Krew TV3 pun tiba le ke pondok saya....
Sebelum berangkat pulang

Membelek Log  & Scrap Books

Typical of orang lama, orang tanya sikit dia cerita berlerek-lerek walhal slot hanya beberapa minit, mungkin beberapa saat sahaja. Cerita pula tak lancar....Tak kisahlah, janji mesejnya difahami! Mengikut Cik Nadzira, klip akan untuk program MHI (Malaysia Hari Ini). Beliau akan memaklum bila akan disiarkan nanti, insyaAllah. Apa yang membuat saya teruja ialah kerana TV3 turut menampil  warga TUDM yang terlibat secara langsung ketika gomen memerangi ancaman pengganas komunis. Bila masa lagi nak 'sound'kan yang peranan Perkhidmatan saya tidak ditonjolkan menjelangnya hari patriotisme. Beliau memaklum yang beliau telah menemubual Mej Dato' Alang Zahari xTUDM. Melalui mukabuku pula, Mej Sawaludin xTUDM (di sini), akan mucul dalam program MHI pagi ini, Rabu 8 Ogos (maklumat terkini daripada Sawal), insyaAllah.

Mej Jen Dato' Zul dan Krew TV3....Terima kasih.

PS: Saya difahamkan oleh seorang penerima PTU, hanya 3 penerima anugerah tersebut yang hadir di majlis Hari Pahlawan semalam. Memang telah disediakan tempat duduk untuk para penerima JPP, PTU & KPK. Ramai yang tak hadir disebabkan mereka tidak menerima kad jemputan, termasuk para penerima SP & PGB. Saya turut berbangga apabila Timbalan DYMM SPB Agong, secara khususnya, menyentuh SP, PGB, JPP & PTU dalam titahnya. Saya harap warga TUDM yang masih berkhidmat tidak lagi menyamakan PTU = Panglima Tentera Udara sahaja. Itu yang kebanyakan mereka tahu...Eh...Eh...Eh.

Oh ya...Pandangan seorang isteri terhadap perjuangan sisuami  di sini.

Terkini: 1/8 jam 1146...Cik Nadzirah memaklumkan bahawa siaran yang membabitkan saya akan disiarkan dalam program MHI pada Jumaat, 3 Ogos nanti, insyaAllah.

2 ulasan:

SENAPANG PATAH berkata...

Salam Tuan ,Wah namapak gagah dan bersemangat tuan pagi ini di kaca TV,alhamdulillah semoga siaran pagi di MHI akan menimbulkan semangat patriotik dijiwa rakyat malaysia yg menonton nya . Tahniah tuan

mangchikla berkata...

uwaaaaaaaaaaaahh 'peak cap' ada lag tn uisssh