Pengikut

Rabu, 8 Januari 2020

Nuri...Sumber Inspirasi Ku

Nama: Sikorsky S61A-4 NURI
Masuk perkhidmatan: Januari 1968.
Tamat tempuh perkhidmatan: Januari 2020.

Rakyat Malaysia dipertontonkan penerbangan pertama S61A-4 Nuri di ruang angkasa Kuala Lumpur

Berita Harian 8 Januari 2020

Tiada apa yang boleh saya katakan... Siapalah saya! Tetapi saya bangga sebagai salah seorang juruterbang yang diberi peluang mengendalikannya di era negara diancam petualang negara...komunis.

Saya bukannya seorang penyajak. Tapi...Ah tak kisahlah. Janji nak luahkan perasaan.

KERANA MU

Kerana mu, aku terjaga dari tidur
Diulit mimpi zon selesa
Angkara kedurjanaan petualang negara
Kerana mu, lahir Xnuripilot
Kerana mu, aku berkarya
Kerana mu, ramai menikmati kehidupan
Kerana mu, menyinar cahaya
Antara panggilan Ilahi dan kehidupan
Tidak kira siang atau malam
Ribut atau taufan
Kerana mu, aku mengejar puncak kejayaan
Walaupun di ufuk senja
Engkau sumber inspirasi ku
Engkau tetap terpahat di jiwaku.
Semoga Allah memberkatiku


Usia di ufuk senja. Sumber: FB


Tambahan dari Kol Zainal Piee TUDM (B) jam 1815..

Nuri oh Nuri.
Terlalu banyak kau tabor jasa.
Membantu wira di belantara.
Membantu rakyat di kala bencana.
Jasa mu dikenang setiap masa.

Dari Brig Jen Dato' Abdul Rahim bin Abdul Rahman TUDM (B) PGB PTU, jam 2059...

Nuri oh Nuri.
Kau kawan seperjuangan setia.
Sentiasa bersama di angkasa raya.
Setiap ketika sebilang masa.
Siap sedia untuk berjasa.

Nuri oh Nuri.
Setengah abad kau berbakti
Membela bangsa ibu pertiwi
Musuh durjana amat segani
Keberanianmu harus ditauladani

"Whatever is worth from a painful heart that is bleeding, sayonara my Iron Bird."

Sesiapa berminat nak berspuisi, sila hantar. Terima kasih.

Tiada ulasan: