Pengikut

Khamis, 30 Mei 2019

Pengesahan ANM

Bersambung dari SINI...

Semalam, 29 Mei 2019, saya terima surat pengesahan penerimaan dokumen penceritaan mengenai Pertemuan Baling dari Arkib Negara, Cawangan Negeri Perlis dan Kedah.




Syukur alhamdulillah, Allah telah makbulkan hasrat saya. Tak kisahlah sama ada kajian saya itu diselimuti oleh debu nanti. Janji sekurang-kurangnya bertambah bahan rujukan kepada para pengkaji nanti yang nak membuat kajian yang ada kaitan dengan 1 peristiwa yang merupakan 'turning point' kepada negara tercinta ini, wallahualam.

Terus terang saya katakan. Saya sebenonya lebih menceritakan apa yang berlaku; macam sorang Tok bercerita kepada cucu2nya. Saya tak pandai nak berhujah; maklum saje le saya bukan ahli akademik. Lagi pun, pada saya  'history' kan ke 'his story'....he...he...he. Pokoknya, harapan saya hanyalah agar para pembaca memahami apa yang saya tulis.

Oh ya...Setelah memiokannya, sesiapa yang berminat, saya sedia 'bind' dan kurierkannya. Tapi lewat sikit le kerana 'made-to-order'. Kedai yang buat kulit buku tu masih guna hot press untuk cetak tajuk buku; depa tak guna 'laser printing'.  Ambil masa lebih kurang 3-4 hari.    

Berakhirlah 1 kisah. 

Tiada ulasan: