Pengikut

Jumaat, 28 Ogos 2015

'Helicopter Heroes'

27/8/2015 jam ~1100...Akhirnya,....tercapai juga impian saya, yang bermula semenjak 2009, agar sumbang bakti The Old But Faithful Iron Birds - NURI - terhadap keselamatan dan pembangunan negara diabadikan dalam bentuk filem dokumentari. Filem ini telah dilancarkan oleh YB Menteri Pertahanan di auditorium, KEMENTAN, syukur alhamdullah.




Veteran yang hadir ialah Brig Jen Dato' Goh S.T., Lt Kol Mior Zubir, Mej Oon L.H., Kapt Tien, PW1 Patrick Lee, PW1 Pak Singh, dan PW1 Mohsain. Sebelum perasmian, sempat berjumpa dengan rakan seperjuangan....

Dari kiri: PW1 Mohsain, Lt Kol Mior Zubir, NIBS, Mej Oon L.H.

Dalam auditorium

Perasmian oleh Mentah




Bersama Zaini Zaid (Redz Productions) selepas perasmian

Momento dari Redz Productions

Sapa2 yang berminat, tontonlah di History Channel 555 seperti yang dicatatkan oleh  Zaini Zaid melalui kumpulan WhatsApp 'Nuri Warriors'...

"Helicopter Heroes

...This one hour documentary tells the story of crews and pilots who flew the Sikorsky S61 during the 1969 Communist insurgency and the evolution of its strategic role in protecting and building the nation.

UPCOMING AIRINGS:


SUNDAY,30 AUG, 2015 - 22:00

MONDAY,31 AUG, 2015 - 06:00
MONDAY,31 AUG, 2015 - 11:00
MONDAY,31 AUG, 2015 - 15:00"


Redz Productions....Saya tidak mewakili sesiapa tapi mengambil kesempatan ini untuk merakamkan penghargaan diatas initiatif anda mengabadikan sumbang bakti "NURI" terhadap keselamatan dan pembangunan negara tercinta kita yang satu ini....MALAYSIA. Selepas ini para pengkaji boleh mendapat sedikit sebanyak maklumat tentang 'Talian Hayat' kepada anggota Pasukan Kesalamatan di suatu ketika dulu di Arkib Negara. Untuk itu....TERIMA KASIH.

MERDEKA....MERDEKA....MERDEKA

2 ulasan:

Alex Vostox berkata...

ALHAMDULILLAH. TAHNIAH TUAN!

rizal berkata...

Seronok tengok..... bila fikir balik tak percaya buat aksi2 yg daring masa terbang Nuri dulu.....young and wild...