Pengikut

Isnin, 13 Januari 2014

Dah Mula Melangkah

Saya telah memulakan beberapa langkah dalam usia mendokumentasi secebis sejarah negara tercinta ini, klik di sini. Ini termasuk memohon YABhg Tun Dr Mahathir menukil sepatah-dua ayat terhadap Nuri@Burung Besi. Tanpa diduga, beliau telah sudi memenuhi hasrat saya, syukur alhamdulillah. 


Diterima pada 7/1/14

Untuk penyelidikan ini, saya memerlukan bahan-bahan berkenaan dengan penubuhan awal TUDM, operasi2 seperti Ops Bamboo, Ops Gubir, Ops Selamat Sawadee, Ops Gonzales, Ops Chahaya Bena, dll. Saya sungguh menghargai sekiranya ada yang sudi kongsi bersama pengalaman. Sila emelkan kepada nibsny@yahoo.com. Jika boleh, harap catatkan nama, nombor khidmat dan unit. Terima kasih.

 YABhg Tun Dr Mahathir....Terima kasih.

6 ulasan:

Azhar berkata...

Salam, Tak sabar ingin memiliki buku itu bila keluar kelak

wr berkata...

sebagai anak muda, saya amat mengagumi Tun Dr Mahathir..setiap penulisannya ringkas tapi sangat kena pada jiwa anak muda yg sedang berusaha untuk menjadi bangsa yang kuat jiwa menghadapi cabaran..

seronok mengikuti blog ini..kerana saya tak mahu menjadi generasi yg melupakan jasa pejuang2 dulu yg berkorban jiwa dan raga utk menjaga kedaulatan dan keamanan negara..

Anak Watan berkata...

Hidup Tun... sabar menantri keluarnya buku baru.... pasti akan perolehinya nanti...sy hanya dpt memberi 100% sokongan pd tuan krn sy jenerasi muda tiada pengalaman dgn nuri

Tanpa Nama berkata...

Assalam Tuan, x sabar nak tunggu buku terbaru tu. Cadangan sy lebihkan gambar2 Nuri masa zaman 70an & 80an

Tanpa Nama berkata...

Salam

Gambar Ayahanda Tun M Yang Patriotik di dalam Nuri #LahadDatu


http://1.bp.blogspot.com/-vsKYfYCFPpo/UUWHVhS0zcI/AAAAAAAAaeA/oMfPhYVSXAY/s400/482152_548876105146330_1806398046_n.jpeg

Tanpa Nama berkata...

Sebagai anak Malaysia patut berbangga dgn ketokohan Tun Dr Mahathir krn ketika saya berkursus di Hanover, Jerman seorang tua menegur dan meneka yg saya dari KL dan lantas memuji Dr M dgn projek kereta nasional, Twin Tower dan kepimpinan beliau dsbnya. Saya bangga kerana ada org luar kenal Dr M.