Pengikut

Selasa, 25 Januari 2011

My Heroes

Bravo...My heroes! I'm not speaking on behalf of anybody but I'm sure Malaysians salute the guts of our naval Paskal and the chopper crew in rescuing both the ship and crew of MT Bunga Laurel. As far as I am concerned, they are the 'wira' (warriors) in the true sense of the word (nowadays sport persons are hailed as 'wira' by the nation). Of course, not forgetting all those involved in the successful implementation of Ops Fajar in preventing the ship from being hijacked by the pirates of the Indian Ocean, including those who remote-controlled the operation from Kuala Lumpur.


I'm so proud of you. Well done.

10 ulasan:

abu muaz berkata...

alhamdulillah semua selamat.

Unknown berkata...

Terbaik dari Paskal dan GGK...Tahniah!!

xpara87 berkata...

ATM boleh....

ღ cik faye ღ berkata...

we, the ladies of the men(army, navy, airforce) will always stand beside them...cheers & bravo!

Tanpa Nama berkata...

salam tuan..

as a veteran of Op FAJAR in 2009, i feel extremely proud of the achievements of the current team..bravo zulu to them...


Khaidir

Tanpa Nama berkata...

Tahniah buat anggota Paskal dan Team Anaconda(SBS) dari Group Gerak Khas. Terus berjuang

Tanpa Nama berkata...

Big Hand for our flying navy heroes.......Navy AQM Robin...proud of u

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Dear Anonymous (31/1),

Why not convince AQM Robin to share his high sea experiences with us?

Fahrenheit Eddie berkata...

YBHG Tuan, saya pasti sesuatu sedang dilakukan oleh pengurusan terkanan TLDM dan tertinggi TLDM berkaitan penganugerahan sebarang penghargaan khususnya kepada air crew navy dan pasukan khas kita yang terlibat. AQM Robin currently serving in SQN 502 helicopter Fennec. Saya yakin dan pasti,ada "habuan" untuk beliau,sebgaimana yang telah diterima oleh Komander pesawat ketika kejadian itu iaitu Lt Komander Jason RMN dan Co-pilotnya,Lt Cdr Firdaus RMN.

Untuk makluman tuan, pegawai paskal yang mengetuai beberapa anggota pasukan khas kita yang menyerbu kapal MT Bunga Laurel ketika itu,ialah skot saya,Lt Asri Roslan RMN. telah menerima darjah Kesatria Angkatan Tentera (KAT) diatas keberanian beliau dan anggotanya dalam kegelapan malam pada hari serbuan itu berlaku. Saya ada mencadangkan kepada asri untuk menerbitkan sebuah buku (jika beliau ada masa...) tentang pengalamannya ketika itu. Sesuatu yang amat mengharukan saya ketika itu ialah keberanian dan kesungguhan seorang sarjan paskau yang menjadi ATM kedua berdiri di tepi beliau dan telah menyatakan kepada LT Asri,beliau sanggup ikut kerana peluang pada malam itu mungkin menjadi yang terakhir dalam sejarah perkhidmatan beliau. Syabas kepada sarjan paskau tersebut.

Apapun,saya ingin memetik ucapan oleh YBHG KMU (komander markas udara TLDM),big boss saya,ketika perbarisan "ulung" beliau di hangar sempena tahun 2012,beliau mengingatkan semua warga CUT TLDM, bahawa kami telah melahirkan wira-wira negara,yang telah mencorakkan sejarah ketika operasi membebaskan MT BUnga LAurel dan operasi menyelamatkan MT Nautika Johor barux ni,sekalipun para pegawai juruterbang,ahli udara-ahli udara TLDM hanya akan dikenang sebagai "the un-sung heroes".

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Fahrenheit Eddie,

Terima kasih. Mengapa kita tidak jadikan wira-wira tersebut 'the sung heroes'? Sekiranya mereka agak keberatan menulis pengalaman untuk diterbitkan, e-mel pada saya untuk diposkan dalam blog saya ini. Sebagaimana yang dikatakan, saya berhasrat untuk menerbitkan sebuah buku tentang pengalaman wira-wira yang tak didendang sekiranya mempunyai cukup bahan.