Pengikut

Khamis, 26 April 2012

36 Tahun Kemudian

Hari ini, 26 April 2012...Genap 36 tahun tersungkurnya FM1715 angkara kedurjanaan pengganas komunis yang telah meragut nyawa wira-wira berikut....

Katalah apa pun, nawaitu saya hanyalah satu....HARGAILAH PENGORBANAN MEREKA YANG SANGGUP BERKORBAN DEMI UNTUK MEMPERTAHANKAN NEGARA TERCINTA INI...HANYA INILAH SATU-SATUNYA NEGARA KITA!. Memetik Lt Kol Dr Syed Othman (B) di sini '...keamanan bukannya sesuatu percuma....ia kena melalui perjuangan yang panjang'. Hayati sejarah bagi mengelak kecelaruan fakta seperti yang telah berlaku di mana pengkhianat dijulang sebagai wira (klik di sini). 

Sila klik di sini untuk menonton semula video klip sumbangan ANM.

Kepada wira-wira beragama Islam...Al-Fatihah.

8 ulasan:

SENAPANG PATAH berkata...

Salam Tuan.. al fatihah buat mereka yg beragama islam ,sesungguhnya pergorbanan wira wira ketika insurgensi tidak ternilai denhgan duit ringgit.
Tuan Tuan semua adalah wira yg tidak didendangkan.
Dan terima kasih LT Kol Basri Omar kerana sudi singgah berjumpa saya semalam. Selamat HUT peristiwa 25hb April tuan

azhar cameron berkata...

AL-FATIHAH kepada perwira2 yang beragama ISLAM yang terkorban dalam tragedi 26 april tu, dan yang bukan beragama ISLAM jasa mereka mempertahankan kedaulatan negara tercinta ini tidak akan dilupakan.

basri bin omar berkata...

Salam Tuan & Sdr Senapang Patah!

Tk paparan....syukur dapat bertemu utk MENJALIN Silaturrahim kerana Allah...Tak sempat nak roll down seluar tu kerana terus dari Tanah Perkuburan Binjay Jaya,Sg Besar menziarahi Kubur Almarhum Hj Noryat bapa Mej Baharuddin IKEM ..meninggal pada mlm 24 Apr lalu..Al Fatihah buat Roh Almarhum dan Juga Wira2 yang TERKORBAN dlm OP Gubir 2....36 thn yang lalu..Moga2 Allah SWT memberkati kita semua.

Nur Emyinda berkata...

Salam Tn Mejar Nor Ibrahim,

Sayu terasa membaca dan menatap wajah2 wira negara ini ..." Jasa kalian dikenang"...inilah kata2 yang dapat diungkapkan kepada kesemua mereka yang terkorban demi menjaga keamanan dan kedaulatan negara. Kepada semuanya yang beragama Islam, ALFATIHAH...semoga roh mereka ditempatkan bersama para solihin mujahidin. Semoga tenang damai di sana...

Kepada kita yang ditinggalkan... Hargailah jasa budi mereka ini kerana pengorbanan titisan darah dan nyawa mereka tiada galang gantinya; waimah sekalipun dengan timbunan wang ringgit dan harta yang ada.

AL FATIHAH...

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara & Saudari,

Terima kasih. Saya sungguh terharu apabila Saudara SENAPANG PATAH menghantar emel ini pada 26/4, petikan '.. saya ada buat kenduri arwah utk mereka yg beragama islam nnti selepas maghrib ni tuan,'.

SENAPANG PATAH berkata...

Salam Tuan Basri Dan Tuan Nor,
syukur alhamdulillah akhirnya bertemu juga kita dgn izin NYA,banyak nak tanya dgn tuan basri sebenar cuma masa yg x mengizinkan kita berbual panjang.
Tuan Nor saya generasi yg membesar ketika negara diancam PKM,hanya ini saja yg mampu utk saya lakukn sebagai mengenang jasa mereka yg terkorban ketika mempertahan kan kedaulatan tanah air tercinta ini

Ahmad H Al-Qadah berkata...

Pohon share keratan akhbar Tuan Mejor Nor... Mejor Haris tu Abang kepada Kak Ipar saya Haziana Rejab, Lorong Pelangi, Alor Setar, Kedah.

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Ahmad H Al-Qadah,

Dipersilakan.