Pengikut

Khamis, 12 Mei 2011

Wow!

Pembaca....Saya tidak pernah terima pujian sebegini semenjak 62 tahun muncul dalam dunia  ini....Syukur Alhamdulillah.

Dato' Zaini Hassan...Hanya ucapan terima kasih saja yang saya boleh luahkan.

18 ulasan:

Azhar berkata...

tahniah ...,saya peminat helikopter nuri kerna masa kecil dulu selalu tengok nuri landing dan take off dari padang Slim Kem Rejimen 22 KOMANDO Cameron Highlands..kem komando nie kat belakang rumah saya...mungkin mejar pernah turun kat situ?

hk berkata...

Tahniah atas penerbitan buku ini. Insya Allah bakal membeli.

Tanpa Nama berkata...

Dear Sir,

You deserve that.. Someone should nominate you for 'Datukship',maybe from the Sultan Of Kedah for your persistence and vocal to highlight our ex-serviceman plight..Bravo sir, SALUTE!

~greenberet~

roslan berkata...

Salam Tuan,

Satu promo yang baik dan mengalakkan dari penulisan Dato Zaini didalam UM. Semoga artikel itu akan menjadi 'booster' kepada penjualan 'CORETAN XNURIPILOT'. Malah saya turut berbangga dengan adanya sebahagian kecil dari pengalaman yang tak seberapa itu dapat diikuti dan dibaca oleh masyarakat majmuk Malaysia.

aMir_aNep berkata...

Salam Tuan...

Terbakar semangat saya utk mendapatkan buku Tuan.. Insya-Allah.. Ulasan yg sangat berkesan oleh Dato Zaini..... Selamat Maju Jaya

fudge berkata...

salam tuan,

sy baru lepas baca coretan zaini hassan...sy mmg minat nuri....dulu tgk abah sy naik untuk pergi ke kawasan pendalaman untuk bancian dari tepi padang..sy pun minat buku2 seperti yg tuan terbitkan...insyaallah sy ingin mendapatkan buku tuan...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum tuan

Saya turut bangga dan berbesar hati bila membaca artikel pujian dari Dato' Zaini Hassan itu.
Ini bermakna penulisan tuan dapat diterima pakai untuk tatapan pembaca dari seiap peringkat umur.
Hopefully..'Orang-orang Besar' negara kita ada membaca artikel Dato Zaini itu.
Kalau ada Malaysia punya 'Key Personal' yg terbaca artikel itu........Please Do Something !!!!!!!"

jejakmerdeka berkata...

Tahniah dan saya telah memberikan komen di facebook saya.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1738853570#!/photo.php?fbid=10150188417888114&set=a.409653413113.185479.572523113&type=1&theater

InsyaAllah akan ada impak tulisan Zaini Hassan dan usaha tuan telah memasuki zon menuai hasil

Tanpa Nama berkata...

tahniah! nampaknya segala jerit perih usaha tuan akhirnya dihargai. Saya tabik spring atas semangat tuan walaupun dah veteran tapi mampu mempelajari teknologi IT dan menulis buku. Malu kami yang muda2. Bagila motivasi kat kami sikit...macamana ya nak didk anak2 yang lahir2 ja dah kecapi keamanan ?(macam saya) Sebab pendidikan tak dapat menandingi pengalaman yang berharga.

Kamal Sanusi berkata...

Salam Tuan

Short & sharp.

YOU DESERVE IT!!!...

Saya belum habis baca lagi buku tu. Nnt, dah habis baru boleh kasi some ideas for improvement.

FMZam berkata...

Sejak 2,3 hari blog2 semua bila nak post komen tak leh masuk, keluar "blogger is unavailable". Ni habis pos2 ada yang terpadam ada komen2 yang hilang. Korang tak perasan ke? Dasyat ni kali nape?

Rasa semalam komen kat pos ni 8 ni dah tinggal 2?

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Semua,

Terima kasih. Saya tak buka my blog semalam. Patut le seorang rakan bertanya mengapa blog saya tak boleh dilayari. Mengapa ya?

Tanpa Nama berkata...

tahniah kerana menghasilkan buku terus dari pengalaman Mejar sebagai pilot nuri...selalu tengok nuri landing kat Kem askar kampung saya dulu dalam tahun 80 an...Kem Slim Rejimen 22 Komando Cameron highlands....Mejar pernah landing kat situ ke dulu?...saya dapat rasakan betapa sukarnya pilot nuri nak landing kat kem ini kerana faktor geografinya yang berbukit

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Anonymous,

Terima kasih. Saya kerap mendarat di Brinchang grass strip. Kami membuat task menghantar trup/bekalan ke LPs di kawasan tersebut. Saya masih ingat ketika masih seorang co-pilot. Kami telah membuat tugas pada Hari Raya Aidilfitri. Kami dijemput oleh warga komando untuk berhari raya di dalam khemah dengan sate rusa! Terima kasih saya kepada warga komando.

kamal berkata...

Buku dalam bentuk ''coffe table book'' dengan gambar2 tentang sejarah perkhidmatan nuri sejak mula penggunaannya hingga hari2 terakhirnya dlm service wajib diterbitkan oleh TUDM...gambar2 rare semasa di KROH,GUBIR,LP'S dan lain2 tempat sangat bermakna jika didokumentasikan dalam bentuk buku tersebut seperti yang pernah dilakukan oleh penerbit di luar contohnya ''Bell huey in Vietnam'', dll...Mejar boleh jadi penasihat ....dan lebih baik jika pelancarannya di buat pada hari terakhir nuri dilucutkan pertauliahannya nanti...

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Kamal,

Saya memang setuju. Masalahnya siapa yang minat nak terbitkan? Siapa nak menajanya? Adakah TUDM sedia membantu bagi menjayakan projek ini? Sepatutnya TUDM sendiri yang membuatnya kerana mereka mempunyai pakar/sumber untuk menerbitkannya.

abdfatah berkata...

adakah buku ini belum ada hak penerbitan...? boleh try tanya paper yang terbitkan artikel tuan atau hantar aje kat mana2 penerbitan yang berminat.

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara abdfatah,

Penerbit adalah saya dan ISBN didaftar atas nama saya sendiri. Kalau anda maksudkan 'pengedar', kebiasaannya mereka hanya ambil dalam kuantiti yang besar untuk diedarkan kesemua outlets mereka. Setakat 1k naskah mereka tak main. Isu kedua ialah komisyen. MPH, sekiranya mereka bersetuju menjadi pengedar, mengenakan 55%. Purata, komisyen diambil oleh pengedar ialah 40%. Dan, duit itu bukannya dibayar terus. Bila laku, baru dibayar.

Saya sendiri baru tahu pasal ini.