Pengikut

Rabu, 16 Mei 2012

To Sir With Love

DEDIKASI UNTUK  SEMUA CIKGU-CIKGU, SIR-SIR, TEACHER-TEACHER, MISS-MISS....
SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU

Sebenarnya, semenjak Isnin hingga hari ini, saya tiada mood untuk menulis kerana terlalu kecewa. Ini dicermin dalam poem isteri saya di sini'Dare we to dream again'? Sudah tentu...Saya bukan mudah mengaku kalah, insyaAllah. Apa pun, saya telah berusaha tetapi Allah yang menentu. Itulah yang dinamakan takdir. 

3 ulasan:

basri bin omar berkata...

Salam Tuan!
Apa yang nak di kecewakan sangat dunia ini gitulah!
Saya juga telah mengucapkan SELAMAT HARI GURU pada bekas Guru2 saya yang mendidik saya di STAR dulu(1965-1970).Antaranya Guru Besar Dato Khalid Halim,Cikgu Lau Hut Yee aka Pak Lau,Cikgu Tan Teong Leong,Cikgu Kok Kee Chai,Cik Tan Chew Kiang,Cikgu Sarjit Singh dan Cikgu Kamaruzaman -semua kini dalam usia 70 puluhan...TO SIR WITH LOVE. Saya amat kagum dgn Guru2 ni yang gitu dedicated dan komited terhadap tugasan mereka dalam mendidik dan membimbing hingga kami jadi ORANG! Terima kasih CIKGU!

zulfatah berkata...

salam tuan nor n semua...
tn Basri..wow tuan, cikgu Tan Teong Leong tu masih sempat sy kenal dan dia sempat mengajar saya semasa sy di tingkatan 1 1990.lama betul dia served our school.well anyway, selamat hari guru and to u all the veterans,u guys pun sort of cikgu to us: golongan muda. U guys thought us thru ur experience.getting blown up,shot at, keeping our fallen's dedication alive in the memories of the living and most importantly,thought us the meaning of true 1MALAYSIA! bullets, death and suffering never discriminate. u guys are our teacher in the University of Heroism.

basri bin omar berkata...

Salam Sdr Zulfatah!

Memang Mr Tan Teong Leong hanya mengajar di STAR lps kolej hingga beliau pencen begitu juga Mr Lau Hut Yee aka Pak Lau pencen pun di STAR.Dulu Tun Hamdan nak naikkan pangkat dan kena tukar sekolah, xmau dia...lebih RELA x naik pangkat asalkan dapat terus ngajar di STAR...Contoh nyata ttg DEDIKASI dan KOMITMEN yang tak pernah LUNTUR..Saya masih berhubung dgn mereka..

Mhn hubungi saya di talian 017-2050119.Tk