Pengikut

Selasa, 19 Jun 2012

2 Isnin

Mei 2012...Dua kali Isnin
Berturut-turut
Kekecewaan dan kehampaan melanda
Tanpa belas kasihan
Punah segala harapan
Ranap segala impian
Berkecai
Bak kaca terhempas jatuh ke lantai

Di mana silapnya?
Kerana aku insan yang kerdil?
Tanpa pangkat tanpa kuasa?
Walaupun pernah menggadai nyawa
Menabur jasa
Untuk negara tercinta?

Ku rancang ku usaha 
Sehingga ke saat terakhir
Tapi...
 Apakan daya
Adakah ternoktah sudah harapan?

Sikapku pantang menyerah kalah
Aku tetap mengintai
 Sinar di hujung sana
Walaupun kerdipannya samar-samar
Menggamit kembali segala harapan
Menyuntik semula segala impian

Ku terus berdoa
Menanti penuh debaran
Agar impian dan harapan 
Disudahi kenyataan
Maha Kuasa segala penentuan
Aku tetap akur
Dan pasrah takdir-Nya
Qadar dan qadir

Amaran: Semalam komputer saya demam dek kena virus. 100+ 'MAILER-DAEMON@yahoo - Failure Notice'  mengalir bak meter pam minyak ketika mengisi petrol. Jenuh saya kena menjelaskan kepada mereka yang bertanya tentang emel yang konon-kononnya saya hantar pada depa, seperti respons ini '.... Well, check it out form the web address which I supposedly received from u!! I wonder why, u sent it to me,at the first place'. Maaf diatas kesulitan yang anda hadapi. Saya tak akan 'forward'kan junk mails kepada sesiapa pun.

4 ulasan:

SENAPANG PATAH berkata...

Salam Tuan, Saya antara mereka yang menerima email tuan semalam hehehe

Arunzab berkata...

Saudara Nor,
Last week I suffered the same problem, but I was lucky I quickly changed my pass word , and my anti virus filter did a good job. Thus I was spared further damage. It is a shame that this happen to you as your only crime if I can call it that, is to help others and also to pass helpful news.
I hope Allah (saw) will punish this rouge.
Salam

Abah berkata...

Tn,
Saya pun dapat juga dan saya buka.Memang nyata pun 'Virus' tetapi alhamdulillah 'defence' saya dapat mempertahankan PC saya dari jangkitan itu.

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Semua,

Terima kasih. Saya pun dah tukar passwords. Malaun betul mereka ini. Ilmu pengetahuan yang ada disalah gunakan.