Pengikut

Isnin, 4 Jun 2012

'Delilah'

02 Jun 2012....Pi ke Kuala Kangso untuk menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan sepupu saya, Cikgu Abdul Rashid, di Bukit Residen.  Kepada Cik Nurul Ashikin dan Encik Ahmad Lutpi bin Abd Razak...Semoga jodoh anda berkekalan sehingga ke akhir hayat.

Seperti biasa, masa inilah dapat berjumpa dengan kaum kerabat

Dalam perjalanan ke KK, saya 'break-journey' kat Taiping untuk membawa mak yang berada di rumah adik, Ahmad Kamaruddin@Mek, ke KK. Dan juga menyelongkar rumah mak mencari bahan untuk 'Scrap Book/Album Gambar'. Selongkar punya selongkar, terjumpalah gambar ini.

Di antara kadet-kadet intake TJT 11, TJT 12 & TJP 14

Saya percaya gambar ini diambil pada 12 April 1969, sebelum 'Passing-Out Parade' untuk kadet-kadet Tauliah Jangka Tetap  11 (TJT)  dan Tauliah Jangka Pendek 14 (TJP). Junior saya, TJT 12, turut terlibat dalam perbarisan tersebut. DYMM SPB Yang DiPertuan Agong sekarang ini telah mengambil kawalan hormat perbarisan tersebut. Saya masih ingat, 'Central Band' dibawah pimpinan Kapt Hassan, telah memainkan lagu 'Delilah' yang dipopularkan oleh Sir Tom Jones ketika Tuanku memeriksa kami. Kebiasaannya, Pengarah Band memainkan lagu 'Hamidah' semasa pemeriksaan tersebut. Manalah patut hari yang bersejarah bagi kami dimainkan dengan lagu yang mendayu-dayu...Eh...Eh...Eh. Dengan 'Delilah', tak le teruk sangat tercegat berdiri dalam keadaan 'sedia'.

Dan terjumpa sijil pengesahan pendakian Gunung Kinabalu...


Dah senja-senja ni dan banyak pula masa terluang, apa lagi kalau tidak mengimbau kembali peristiwa yang pernah dilalui di suatu ketika dulu.


Tiada ulasan: