Followers

Friday, October 8, 2010

"Serang Hendap"?

Saya tabik wartawan yang sungguh kreatif...pintar menggunakan sesuatu perkataan dengan berkesan! Di suatu ketika dulu, tentera kita di'serang hendap' akan menggemparkan negara kerana ada yang terkorban dan tercedera seperti yang berlaku di sini. Sekarang ini, anggota tentera masih diserang hendap tetapi bukan kerana mempertahankan negara tetapi...

.......diserang hendap oleh mantan suami kepada isteri yang baru dinikahi...He...He...He.

6 comments:

basri bin omar said...

Salam Tuan!

Tu lah zaman berubah!!!!! Dulu musuh nyata kini macam2, nak buat macamana keutamaan pun dah lain...PEACE TIME SOLDIERING! Wallahu aqlam.

Nota Fikir said...

Ganasnya perangai orang2 sekarang!
Sudah lah tak ada rasa segan silu, kurang ajar pulak tu....Depan orang ramai dan individu yang sepatutnya dihormati pun diorang tak kisah.

Uncle Lee said...

Hello Mej. Nor Ibrahim, just dropped by say hello.
Regret my sebelum Merdeka suda karat, unable to comment re your mentioned here.
You keep well, best regards, Lee.

FMZam said...

Salam tuan,

Sebenarnya kesan serang hendap tu sama saja walau dalam apa situasi pun, kalau dah nama pun serang hendap, yang kena serang hendap memanglah terduduk. Bezanya kalau dalam hutan askar memang sentiasa berwaspada tentang serang hendap namun tetap juga kena walau ianya SANGKARABLE, tapi diwaktu nak menikah ni serang hendap bukan saja sesuatu yang UNSANGKARABLE malah tak terlintas langsung di fikiran yang ianya akan berlaku.

Apa sebenarnya cerita disebalik tabir entahlah, tapi sensasi dan spekulasi ialah mengapa seorang bekas suami sanggup bertindak sedemikian bodoh pastinya ada sebab dia memilih untuk berbuat begitu.

Tak ada siapa pun akan kata bahawa serang hendap itu suatu taktik bodoh, tapi bila dah wartawan mengkelaskan kejadian ini sebagai serang hendap, maka tak salah kalau saya kata ianya adalah "serang hendap bodoh", sebab lepas ni sipenyerang akan masuk penjara, yang kena serang tetap kawin.....hehehe seronok juga sekali sekala interlude tuan ni. Good nite sir.

Mej (B) Nor Ibrahim Bin Sulaiman said...

Dear Uncle Lee,

Thanks for dropping by & the permission to 'copy & paste' part of your interesting article for my blog.

Anonymous said...

nor,

...killed by a jealous husband or lover ! hope not but if do pls don't cry for me hihihi.
...hope Jane will be around to pre-warn me ?

cheers :)hahaha !