Pengikut

Isnin, 9 Ogos 2010

Al-Fatihah

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

“Sesungguhnya kita ini semuanya adalah milik Allah dan kepadanya nanti kita akan kembali“.

Kepada semua squad-mates, Regular Intake 11, dan mereka yang mengenali S/Sjn Shariff, Jurulatih ketika di MTD, bahawa arwah telah kembali ke rahmatullah 2-3 tahun lepas. Berita ini dimaklumkan oleh Lt Kol Mohd Yusof (B) melalui facebook yang menghantar gambar berikut...
Mohd Yusof Abd MalikAugust 7, 2010 at 6:16am
Staff Sgt Shariff Instr kita tu dah meninggal!
Posted by PicasaGambar diambil pada 1967

Lt Kol Mohd Yusof (B)...Terima kasih.

13 ulasan:

FMZam berkata...

Salam tuan,

Alfatihah untuk Allahyarham semoga rohnya dirahmati Allah. Walau bukan jurulatih saya namun beliau mengingatkan kita semua warga2 tentera, kepada jurulatih2 yang telah membentuk kita dari 'budak ingusan' hingga menjadi askar2 terlatih. Mereka semua adalah sebahagian dari hidup kita sebagaimana kita sebahagian dari hidup mereka, dan bahagian itu tetap akan jadi kenangan kepada kita sehingga akhir hayat. Alfatihah.

Kamal Sanusi berkata...

Salam Tuan

Al-Fatihah juga dari saya utk Allahyarham. Saya sependapat dengan FMZam. Walaupun bukan jurulatih saya, namun merekalah yg telah membentuk saya sebagaimana saya sekarang ni selain dari ibubapa.

Saya tidak akan lupa jasa mereka kerana latihan di dalam ketenteraan sebenarnya boleh diterimapakai di dalam kerja saya seharian.

Al-Fatihah...

Nor Ibrahim Bin Sulaiman berkata...

Saudara FMZam & Sanusi,

Terima kasih. Memang betul, 'guru'lah yang banyak membentuk kita semua selain ibu bapa. Saya hormat kepada guru dan juga jurulatih saya. Al-fatihah.

Unknown berkata...

Al Fatihah jg dr saya. Semoga roh arwah dirahmati dan tempatkan dikalangan org2 yg beriman. Amin.

Abah berkata...

Dari Allah S.W.T kita datang, dan kepadanya jua kita dikembalikan. Alfatihah.....

Nor Ibrahim Bin Sulaiman berkata...

Saudara yasro & Abah,

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Sdr Nor,
Alfatihah juga dr kami, Mejar Senin and me, senin wife, Roslawati. How are you? Thanks for calling him the other day, it means a lot to him. Getting in touch with his former comrades really lifted his spirit. Yes hes still alive and well and we understand infact amused when some TUDM friends thought he has passed away. We are residing in Country Hts Kajang and also Ipoh.

Salam fr Mejar SeninJantan

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Dear Wati,

Nice to hear from you. Glad that both of you are in good health. Siti & I are doing OK too. I've written a lot of stories about nuri pilots' experiences in this blog. It would be great if Senin would share his experiences too once he has recovered from his eye operation.

Feel free to read Siti's blog at sitiroffinimy.blogspot.com

Selamat berpuasa.

Tanpa Nama berkata...

Dear Nor
We really missed the wonderful life back then. We were closed like siblings and the bakat activities. We lived together chinese, Indians Malays were like brothers ans sisters. We experienced 1 Malaysia in the TUDM right? Wish we could turn the times like twilight zone.
Call us if you happeb to be in K.L and free .

Nor Ibrahim Bin Sulaiman berkata...

Dear Anynomous,

We practiced 1Malaysia long time ago. Those were the good old days. Thank you for the invitation, InsyaAllah.

basri bin omar berkata...

Salam Tuan @ Mej Senin!

Tk paparan tu cuma Mej Senin(X Armor) ni senior saya di STAR dulu(dia Form 5 saya baru Form Remove thn 1965..6thn senior)
Peristiwa tak dapat dilupakan ..Nuri Crash Landed(betul ke term ni??) diatas pokok2 dlm Kem Terendak dalam tahun 1975.
Masa tu saya mengikuti Kursus Taktik Peg Muda Siri 1(Ketua Jlatih-Kol Nesaratnam,Jlatih Lain- Lt Aris xRAMD,Lt Razali Wet Look xRAMD.,Lt Yusof Kdo dan Kpl Pak Ngah Kdo)....(PULADA tak dapat tampung...)di PULPAK-Pusat Latihan Komando,Sungai Udang..dok kena lanyak macam basic course saja...apa nak kata NASIB BADAN! Salah satu modul Kursus adalah Latihan Abseiling dgn bantuan Helikopter Nuri TUDM ..salah seorang Pilot Mej Senin Jantan..
Kemalangan terjadi semasa Sortie Kedua...nasib baik saya Sortie Ketiga...dalam dok tunggu giliran- kami di maklumkan Nuri tu crashed...dan seorang Pelatih Peg Renjer Lt A Razak Husin(kini Lt Kol Bersara)mengalami cedera teruk putus kaki kiri akibat direntap Rotor Blade Nuri..beliau dok tengah abseil down ketika itu....Masyaallah!

Mej Dato'Anizam(xKOD)kini EXCO Kerajaan Negeri Kelantan juga mengikuti Kursus sama dan telah menceritakan episod ini beserta gambar dalam Akhbar tempatan sikit masa dulu...akan cuba dapatkan maklumat dari beliau..Insyaallah...SELAMAT BERPUASA!

basri bin omar berkata...

Salam Tuan!

Susulan komen diatas....tak sat cakap dgn Dato'Anizam..tanya ttg akhbar tu...katanya dalam Harakah...saya mohon beliau hantarkan salinan keratan pada saya,Insyaallah...beliau boleh di hubungi di talian 0139301744.Salam Ramadhan

Mej. Dr. Nor Ibrahim bin Sulaiman PTU TUDM (B) berkata...

Saudara Basri,

Terima kasih. Saya akan poskan coretan berkenaan insiden tersebut apabila menerima gambar dari anda nanti, InsyaAllah.