Followers

Tuesday, December 21, 2010

30Km/J Atau 70Km/J?

Ada kaitan dengan cerita ini. Sekiranya anda dari Kepala Batas menuju ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim (LTSAH), anda sudah pasti terpandang notis had laju ini.

Dari Kepala Batas ke Terminal LTSAH

Sekiranya dari LTSAH ke Alor Setar pula, notis ini terpacak sebelum susur keluar ke jalan raya...

Dari LTSAH ke Alor Setar

Apakah intrepretasi anda tentang had laju ke bangunan terminal LTSAH dari Kepala Batas...30kkm/j dan dari Alor Setar...70km/j? Hanya terdapat 2 notis ini sahaja sepanjang jalan lebih kurang 1 km.  Jangan ketawa...setiap orang berhak menterjemahkan apa yang beliau fikirkan betul. Mungkin yang berkata 30km/j berlandaskan kepada kesibukan  LTSAH mengendali begitu banyak penerbangan berjadual...6 penerbangan dalam sehari dan semalam - MAS (2), Air Asia (2) & Fire Fly (2). He...He...He. Sekiranya, 30km/j dari Kepala Batas, saya ingin syorkan kepada Pak Dato' untuk memasang 'jerat' kerana 99.9% kelajuan kenderaan yang menggunakan jalan ini melebihi had laju yang digezetkan...gerenti mengena punya! Ataukah kemungkinan jalan ini hanya untuk  'steamroller' agaknya?

Ha...Ini satu lagi notis yang sungguh mengelirukan. Notis yang terpacak selepas rumah tol Hutan Kampung ke arah Bukit Kayu Hitam...

Notis 90km/j dan MULA

'90' menunjuk ke arah sawah padi apabila melepasi notis

Mungkin PBT dan PLUS kurang senang sekiranya mereka membaca coretan ini kerana memperlekehkan kewibawaan mereka. Tapi, mengapa mewujudkan keadaan dimana pengguna akan mempertikaikan tindak-tanduk mereka? Fikir-fikirkanlah.

No comments: