Pengikut

Khamis, 23 Disember 2010

Sudah Bersedia?

Masih tak habis kisah ini. Hayatilah pandangan Tun Dr Mahathir...

Klik untuk membaca

Pada jam 2200, 15 Dis, saya telah menonton Astro saluran 701- CSI Miami.  Secara ringkasnya, beberapa buah kedai emas telah kena rompak. Yang memeningkan heronya, Lt Horatio Caine, ialah perompak-perompak tersebut membuang batu berlian; mereka hanya mengambil emasnya sahaja. Jawabnya, hero pun bertanya kepada seorang banduan, pakar perompak emas, mengapa emas? Jawab sipenyangak ialah kerana emas adalah satu komoditi yang nilainya sentiasa naik. Nilai US$, RM, Yen, Euro, dll, akan turun tetapi emas sebaliknya.

21 Dis...Akhirnya berita yang saya nantikan setiap Disember diumumkan....Syukur Alhamdulillah kepada Allah yang maha Pemurah. Bagi memudahkan pengiraan, saya puratakan agihan pendapatan kepada 8% sahaja (biarlah konservatif sikit). Sekiranya anda ada RM100K pada 1 Jan sehingga 31 Dis 2010, pada 2 Jan 2011, pulangan pelaburan ialah RM8K=~RM700 sebulan...tax-free income!! Mungkin bagi sesetengah pihak, apalah sangat RM700, tetapi jumlah ini sungguh bermakna bagi majoriti rakyat.

Berbagai 'instruments' pelaburan telah diwujudkan untuk mereka yang mempunyai pandangan jauh. Saya hanya mampu 'menunjukkan' jalan demi untuk kehidupan di waktu maghrib nanti (tak boleh dielakkan). Semuanya terpulang kepada anda...tepuk dada tanya selera. Kita hanya mampu berusaha...Allah yang menentukannya. Fikir-fikirkanlah!!

Tiada ulasan: